Catella AUM

Från ett pressmeddelande från Catellas dotterbolag APAM såg jag detta.




Enligt detta PM är alltså Catellas AuM cirka 11 Mdr pund, vilket till nuvarande pundkurs motsvarar cirka 132 Mdr SEK.

Enligt senaste rapport var AuM i PIM 108 Mdr samt i EHF 8,7 Mdr. Oavsett om EHF räknas med eller inte när "hela" AuM presenteras i detta PM så hade ifall det ligger någonting i dessa siffror inneburit i mitt tycke enorm tillväxt Q-Q för Catellas AuM.

Jag kommer dock inte lägga för stor vikt vid detta. Om vi räknar med att all tillväxt skett i PIM och att IPM räknas med i den första siffran på 116,8 Mdr innebär detta att PIM växt AuM nästan 16 Mdr QoQ vilket hade varit smått otroligt. 

Disclaimer att jag äger aktier i Catella samt skrev ihop detta på cirka 15 min, det finns därför risk att detta inlägg innehåller både en och två tankevurpor.

Mvh
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räntekostnader i Catellas fastighetsfonder

 Hej allihopa! Tänkte skriva lite om räntekostnader osv nu när det är en het potatis. Nedan är Catellas största fonds(Catella Wohnen Europa)...